• Home Slideshow Header 1

Schoenen verkopen op één been

Aan het normale gaan we snel voorbij. Pas het afwijkende trekt aandacht. Dan worden we nieuwsgierig, hongerig naar nieuws.

Modellen met één been
Een sterk voorbeeld hiervan geeft het reclamebureau KesselsKramer in hun boekje ‘Een idee AUB’. Als kersvers bureau ontwikkelde het een reclame-campagne voor een nieuw schoenenmerk. Iets dat haaks stond op gangbare advertenties. Het nieuwe schoenenmerk moest inslaan als een bom. Ze bedachten een campagne met mensen met één been. Ze zochten modellen via een advertentie in de krant.

Landelijk nieuws
Wat bleek? Er kwamen niet alleen tientallen reacties van mensen met één been, ook de media pikte de advertentie op. Zo werd hun actie landelijk nieuws. Zowel het schoenenmerk als het reclamebureau stonden in één klap op de kaart.

Training Creatief schrijven
Dit voorbeeld staat uitgebreid beschreven in mijn boek ‘Van idee naar tekst. Creatief denken en schrijven voor professionals’. In de training Creatief schrijven ga je op zoek naar het afwijkende in jouw onderwerp. Daarvoor krijg je verschillende technieken aangereikt. Nieuwsgierig? Schrijf je in voor de training Creatief schrijven.

Trackback van jouw site.