• Home Slideshow Header 1

Storytelling (voor tekstprofessionals)

Je boodschap als verhaal

Verhalen onthouden we beter dan beschrijvingen. Ze doen een beroep op hoofd en hart van de lezers. Ontdek de kracht van corporate storytelling voor jouw teksten. Gebruik verteladviezen, verhaalvoorbeelden en tips om je teksten bij de lezers te laten beklijven.

Jouw expertise

Je bent een ervaren schrijver. Je schrijft informatieve teksten, maar die kunnen boeiender, verrassender. Je wilt opvallen, gelezen worden. Je zoekt naar een nieuwe vorm die de lezer aanspreekt. Die past bij online teksten, maar ook bij zakelijke teksten.

Resultaat

Jouw (online) teksten krijgen al verhalend kleur en emotie. Je verleidt de lezer door je boodschap te vertellen en niet alleen te beschrijven. De lezer geeft je tekst sneller aandacht en de boodschap beklijft. Je verruimt je schrijfpotentie en -plezier.

Wat komt er aan bod?

  • Vertellen naast beschrijven;
  • Verhaalplan; ontwikkelen van een plot;
  • Verhaalproces; schrijven vanuit scènes;
  • Verhaaldriehoek; personage, conflict, ontknoping;
  • Verhaalopbouw; vijf stappen van een verhaal;
  • Scènisch vertellen; tekst in scènes leren schrijven;
  • Stem geven; personages opvoeren.

Opbouw en duur

De training bestaat uit twee dagen. Tussen dag 1 en dag 2 lever je een eigen kort verhaal of corporate story in. Hierop ontvang je op dag 2 feedback van zowel trainer als overige deelnemers. Bij de training gebruiken we het boek ‘Van idee naar tekst. Creatief denken en schrijven voor professionals’ van Karel Witteveen, een informatieve gids voor schrijvers en vertellers.

De trainer

Karel Witteveen, ervaren trainer, coach en auteur, brengt je in een vertellersstemming, geeft je voorbeelden, tips en feedback op je eigen werk.