• Home Slideshow Header 1

In vier stappen een prima kop voor een persbericht

Een goede kop is van cruciaal belang voor je persbericht. Journalisten die dagelijks veel persberichten langs zien komen, moeten snel kunnen besluiten welk bericht ze willen gebruiken en welke berichten in de prullenbak kunnen. Verspreid je je bericht via een elektronisch persbureau dan verschijnt de kop in een lijst. Journalisten en redacties gebruiken die lijst om berichten voor plaatsing te selecteren. Vage koppen vallen af. Ook voor Google is de kop het belangrijkste tekstelement. De woorden in de kop bepalen hoe je persbericht op internet gevonden wordt. In de volgende vier stappen leggen we je uit hoe je tot een goede kop komt.

Lees verder

Geen communicatiebudget? Verstuur een persbericht

Heb je geen of weinig communicatiebudget dan zijn persberichten een goede manier om je boodschap toch over te brengen. Beschik je wel over communicatiebudget dan zijn persberichten een mooie aanvulling op je andere communicatie-activiteiten.

Een persbericht is gratis en vrijblijvend. Zo kun je toch jouw nieuws verspreiden onder grote doelgroepen. Je komt ermee in de publiciteit, het vergroot je naamsbekendheid en het verbetert je concurrentiepositie.

Lees verder

Zo plaats je succesvolle persberichten in 10 stappen

Kranten, tijdschriften en websites worden overstelpt met nieuws waaruit ze moeten kiezen. Veel persberichten worden dan ook niet geplaatst. Dat is geen reden om er niet aan te beginnen. Lukt het je om geplaatst te worden dan bereik je een groot publiek en genereer je veel publiciteit voor je organisatie. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuws wel geplaatst wordt? Het begint met een goede organisatie en planning.

Lees verder